De 3 grootste trends in de beauty industrie

Volgens Forbes zijn er anno 2019 drie unieke omstandigheden die de schoonheidsindustrie blijven ondersteunen:

1. Consumenten, meestal vrouwen, zijn op een ontdekkingsreis. Ze genieten van nieuwe producten en vinden nieuwe merken. Jongere consumenten verwerpen de grote merken van hun ouders en zijn vooral op zoek naar lokaal gemaakte, ambachtelijke, natuurlijke producten in alle consumentencategorieën. De noodzaak om te allen tijde Instagrambaar te zijn, helpt ook.

2. Jonge, onafhankelijke merken ondersteunen een golf van creativiteit. Het lijkt erop dat er elke dag een nieuw merk is met een nieuw idee over hoe je mooi kunt worden of blijven. Ondernemen is overkoken in de schoonheidsindustrie.

3. Acquisities door de grote beautybedrijven van steeds kleinere bedrijven tegen zeer hoge waarden trekken steeds meer oprichters aan en drijven elke dag meer creativiteit. De overnames vinden plaats omdat de grote beautymerken worden bedreigd door de jonge, onafhankelijke merken die consumenten nu willen.


Conclusie beauty-trends

Conclusie is dat het belangrijk is en blijft dat je meegaat met de tijd. Consumenten, veelal vrouwen, zijn jouw (belangrijkste) klanten en hun wensen en behoeften veranderen in hoog tempo. Social media spelen een belangrijke rol in hun leven. Lokaal ondernemerschap neemt enorm mee. Zorg dus dat je goed inspeelt op hun specifieke wensen en behoeften om klanten steeds weer bij jou terug te laten komen. Maar vooral; laat zien dat je er bent!








Social media presence

Het is ontzettend belangrijk om jouw (potentiele) klanten op de hoogte te (blijven) houden van jouw bezigheden en nieuwtjes. Social media is hier natuurlijk uitermate geschikt voor. Op welke social kanalen zijn jouw klanten te vinden? Op Facebook of op Instagram? Zorg dat jij daar ook te vinden bent met jouw bedrijfspagina!
Je kunt daar naast het geven van informatie ook regelmatig een leuke winactie doen. Geef bijvoorbeeld de eerste 25 nieuwe volgers een leuke lippenbalsem (met jouw logo erop) weg of vraag eens welk nieuw product/merk jouw doelgroep het leukste vindt (en beloon er 1 met een iets duurder cadeau). Ook bepaalde feestdagen lenen zich uitstekend om eens een extra cadeautje weg te geven.



Kies het juiste geefmoment voor de juiste doelgroep

Een cadeautje geven of ontvangen is altijd leuk. Om meer naamsbekendheid te genereren is het aan te raden het juiste moment te kiezen om je bedrijfsnaam of product optimaal in de spotlight te zetten. Wil je meer naamsbekendheid middels het inzetten van relatiegeschenken en promotionele artikelen, dan zijn doelgroep en moment van essentieel belang.









Er is altijd wel een geschikt geefmoment

Je kunt een geefmoment creëren op een open dag van je bedrijf, op een vakbeurs of simpelweg als bedankje als een klant een bezoekje aan je heeft gebracht. Groot voordeel is dat je er dan zeker van bent dat je promotieartikelen bij de juiste doelgroep terecht komen.

Ook is het leuk om een geefmoment te koppelen aan een bijzondere nationale of internationale dag. Er zijn volop leuke themadagen om handig op in te haken, zoals bijvoorbeeld valentijnsdag (14 februari), internationale vrouwendag (8 maart) of moederdag (tweede zondag in mei).
Daarnaast zijn er veel thema’s waar je prima op in kunt spelen om naamsbekendheid te genereren. Onthoud ook dat een onverwacht geefmoment zeer verrassend is en dat heeft vaak nóg meer impact!


De meeste geschikte give aways voor jouw doelgroep

We helpen je graag een handje om gemakkelijk de meeste geschikte give aways te vinden die passen bij jouw bedrijf en jouw doelgroep. Hieronder tref je onze selectie producten waarvan we weten dat dit jouw doelgroep aanspreekt.

  • See Me spiegeltje

    See Me spiegeltje

    (1)
    vanaf0,17 per stuk
    Bereken prijs
  • FrostBalm lippenbalsem
    +

    FrostBalm lippenbalsem

    (0)
    vanaf0,28 per stuk
    Bereken prijs
  • Hot&Cold Pack warmtepadBest Seller

    Hot&Cold Pack warmtepad

    (0)
    vanaf0,59 per stuk
    Bereken prijs

Deze toppers werken heel goed in de beautybranche

Giveaways kunnen heel goed helpen jouw merk of bedrijfsnaam niet uit het oog te laten verdwijnen.
De allerbelangrijkste, en zelfs ook goedkoopste giveaway is en blijft de pen. Bedrukte pennen zijn de toppers onder de promotionele producten. Ze zijn nuttig, betaalbaar en gemakkelijk om mee te nemen. Een pen kun je dagelijks gebruiken: op het kantoor, op school of de uni, als een weggevertje… Je kan er gewoon niet mee de fout ingaan! Hulp nodig om de juiste pen te vinden? Onze blog over pennen helpt je.

Met stip op 2 staat de tas. Een tasje met daarin een bedrijfsbrochure, flyer en/of give away is heel handig. Daarop drukken wij graag jouw logo of bedrijfsnaam, zodat ook dat een reclamedrager voor jou is! Je kunt kiezen uit diverse soorten tassen; de papieren tas, katoenen tas of is een opvouwbaar herbruikbaar tasje meer iets voor jou?Allemaal dragen ze bij aan duurzame wereld, waarbij we stimuleren om tasjes vaker te gebruiken.

Binnen de beautybranche zijn dit de meest verkochte pennen en tassen:

  • Ebony Matt pennenBest Seller
    +

    Ebony Matt pennen

    (16)
    vanaf0,34 per stuk
    Bereken prijs
  • Athos Silver pennen
    +

    Athos Silver pennen

    (14)
    vanaf0,10 per stuk
    Bereken prijs
  • Shopper winkeltas
    +

    Shopper winkeltas

    (7)
    vanaf0,35 per stuk
    Bereken prijs

Jouw logo perfect op de give away

Heb je het meest geschikte artikel gevonden? Plaats dan eenvoudig en direct online je bestelling. Je kunt in de laatste stap eenvoudig jouw logo uploaden of jouw (bedrijfs)naam intypen en het juiste lettertype en jouw gewenste kleur kiezen.

Let goed op:
Bestaat jouw logo uit 1, 2, 3 of maximaal 4 kleuren? Dan zijn er veel mogelijkheden. Vink bij je bestelling het juiste aantal kleuren aan waaruit jouw logo bestaat bij de 'opdruklocatie'. Je betaalt per kleur een toeslag.

Bestaat jouw logo uit meer dan 4 kleuren? Dan heb je een zogenaamd ‘full colour logo’. Zoek een product waarbij dit mogelijk is, zoals de athos silver pen. Hulp nodig? Bel ons gerust even.
Een goede en vaak goedkope optie is om je logo op een gekleurde pen te laten lasergraveren. De laser haalt het bovenste (gekleurde) laagje eraf, waardoor de onderlaag zichtbaar wordt. Jouw logo (of bedrijfsnaam) wordt hiermee zichtbaar, het is heel krasvast en geeft een luxe uitstraling. Tip: de ebony mat pen is hier heel geschikt voor!



Less is more

Wil je niet alleen je logo of bedrijfsnaam op het product, maar ook je contactgegevens en/of een slogan of mededeling? Dat is mogelijk, maar we adviseren je een keuze te maken wat je belangrijkste boodschap is. Zorg ervoor dat het leesbaar blijft. Less is more!




Wil je onze laatste nieuwtjes en acties direct in je inbox ontvangen? Schrijf je hieronder in voor onze nieuwsbrief!


Wij gebruiken cookies om onze website te verbeteren en gebruiksvriendelijker te maken. We slaan daarbij niet je persoonsgegevens op.
Ik ga akkoord Zelf instellen Weigeren